woensdag 14 juli 2010

Eersel, 14 juli 2010 - Slakken en kangoeroes

Vandaag, 14 juli, Quatorze Juillet zoals de Fransen hun nationale feestdag noemen. Opnieuw wist er geen Fransman de ritzege te pakken op deze dag in de tour. In de zoveelste opeenvolgende hete dag vielen de mussen weer van het dak. De beste Australische wielrenner van dit moment en tevens wereldkampioen, Cadel Evans, rijdt letterlijk en figuurlijk gebroken in het rond. Renners proberen zich te koelen met veel water en ijs, maar dit lijkt allemaal nauwelijks te helpen. Vandaag werden de kilometers door het peloton met een gemiddelde van net 33 km/h verteerd, een slakkengangetje voor de profs…

Iets wat zeker niet met een slakkengang dichterbij komt is mijn stage Down Under. Voor diegenen die het nog niet (goed) wisten, op 26 augustus vertrek ik naar Australië, naar Melbourne. Daar ga ik op het Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT) een stageopdracht doen; de reden ook van deze eerste blog. Hiermee zal ik zo nu en dan wat updates proberen te brengen over (en straks ook vanuit) Down Under.

De voorbereidingen zijn in volle gang; mails over stageopdracht, lezen in reisgidsen en brochures, hostels zoeken voor de eerste nachten, etcetera etcetera. Gelukkig zijn de de meeste basisdingen geregeld: visum, verzekeringen, stagebeurs vanuit de uni en ook het vliegticket. Het plan is om de eerste 3,5 à 4 maanden te gaan werken aan een stageopdracht, om vervolgens (voor de kerst) vrij te zijn en (nog) meer van het land te gaan ontdekken. Ik zal daarbij waarschijnlijk op de terugreis nog naar Sydney en Hongkong vliegen om ook daar even cultuur te gaan ‘proeven’!

Middels deze weblog zal ik proberen jullie up-to-date te houden van mijn ervaringen, hoe het staat met de kangoeroes, het surfen, de koalaberen, het cricketen, de bbq’s, vuurkorven en natuurlijk m’n stage. Jullie kunnen hier reageren, maar ook altijd mailen, bellen, fluiten, rooksignalen geven of op een andere manier ‘communicatenà ik zal binnenkort een headset aanschaffen om te kunnen skypen!

Groet David

Geen opmerkingen:

Een reactie posten