zondag 29 augustus 2010

Hi, how’re you doin’ ? Fine, thankz! Cheers mate!..... Australia! I’m there!


Mijn eerste blog vanuit Melbourne, Australië. Eindelijk ben ik er dan…, na lange voorbereidingen eindelijk Down Under!

Dinsdag afscheid genomen van m’n vrienden met een bbq thuis. Het was erg gezellig en ik heb de mooiste verjaardagskalender gekregen - waar overigens menig vrouwenhart sneller van zou gaan kloppen (hè Bram?). Het was deze week sowieso een week van afscheid nemen (voor 5 maanden dan, maar toch). Dit viel niet altijd mee, maar hopelijk went het een beetje en wellicht zijn er ook wel mensen blij dat ik even weg ben :p! Nadat ik samen met Lieke de woensdag de laatste dingen had geregeld was het donderdag toch al echt tijd om te gaan… toch had ik nog niet echt het gevoel over een dag aan de andere kant van de wereld te staan. Op weg naar schiphol heuze stortbuien, maar we waren netjes op tijd en ik was snel ingecheckt. Toen nog even een laatste Hollandse boterham gegeten met Lieke en ons pa, ma, Marieke en Hilde. Na een uurtje moest ik dan echt door de paspoortcontrole, time to go! De eerste reis ging naar HongKong, ruim 11 uur vliegen plus 6 uur tijdsverschil. Daarna 2 uur wachten met overstappen (en weer door de scan) en nog 9 uur vliegen plus 2 uur tijdsverschil naar Melbourne. Daar aangekomen werd je nogmaals streng gescreend, zelfs koffer moet open en er komen van die lieve hondjes aan je snuffelen :)…

Op het vliegtuig werd ik opgehaald en naar mijn hostel gebracht door Stefanie, de professor die me zal begeleiden de komende 4 maanden. Het hostel is prima, alleen wel heel erg (te) rustig. Heb wel lekker kunnen slapen hier en had 0,0 % last van een jetlag. De afgelopen dagen het centrum van de stad een beetje verkent… wat is dit GROOT :D! Er is overal wel iets te doen, en dan ben ik alleen nog maar in CBD geweest (Central Business District), heb het strand, de haven, de parken, etc nog niet gezien. Wel even in Melbourne Museum geweest, ook echt gaaf! Gaat over de geschiedenis van de staat Victoria, er is zelfs een heus oerwoud met dieren waar je doorheen kunt lopen! Oh ja, en maar een jas gekocht, het is overdag namelijk maar 15 graden ongeveer, toch een beetje koud. En vandaag mocht ik met Stefanie en haar man Bryan mee naar Australian Football, hier vlakbij in het stadion waar zo’n 40.000man zaten… ook echt gaaf! De tigers, waar ‘wij’ dan voor waren hadden helaas wel verloren met 112-106 of zoiets. Echt een maffe sport, soort American football, maar dan zonder bescherming en je mag de rugby vooruit trappen, 18 man tegen 18 man, en een dol publiek: mooi om te zien!

Nou ja, ik heb eigenlijk nog veeeel meer te vertellen, maar dat komt nog wel! Ik ga morgen naar de Uni - een uur reizen vanaf het centrum :( en op zoek naar woonruimte. Ik hoop dat ik snel wat kan vinden, zodat ik wat meer contact heb met andere studenten, dat is in dit hostel (het is ook winter hier) nu wel wat minder helaas. Dan kan ik ook nog beter m’n Engels leren, is toch wel even een klein beetje wennen soms, maar gaat steeds beter denk ik!

Ik zal binnenkort ook een keer foto’s posten, maar ga nu slapen en moet ook veel betalen voor mijn internet, dus hoop dat ik snel woonruimte vind (met internet)!

Cheers!

3 opmerkingen:

  1. Leuk verhaal schat! Jammer dat je die kalender mee hebt genomen, anders wilde ik die wel een tijdje voor je bijhouden. No problemo;)

    Maarja nu maar hopen dat je snel een woonruimte vindt hé, dan kun je weg uit je rustige hostel! Succes morgen, ben benieuwd of je onderweg nog een kangoeroe tegenkomt haha. En we skypen snel weer! xxx Lieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het duurde even, maar nu weet ik hoe ik kan reageren.... Leuk om je verhaal te lezen! Lieke was ook al vroeg op! Fijn dat de prof je al een beetje wegwijs maakt in de grote stad. Is je jas lekker warm? Morgen op de universiteit krijg je hopelijk wat meer contact en ik hoop ook dat je snel een kamer vindt met leuke huisgenoten. Dat lukt vast wel! De eerste week zal toch een week worden van veel nieuwe indrukken, veel nieuwe contacten en zoeken naar woonruimte. Veel succes en gauw tot horens! xxx mam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hej David,
    Ik heb nu ook een profiel aangemaakt, dus nu kan ik ook reacties sturen. Ik heb de foto's ook al gezien! Het ziet er wel mooi uit hoor!
    Nog heel veel plezier daar! Ik moet overmorgen ook weer naar school.. boehoe.. maar daar kom ik ook wel weer overheen.
    Doeiii, xx hilde

    BeantwoordenVerwijderen