zondag 21 november 2010

AWESOME!!!

Zo, twee weken vakantie gehad! Tijd voor een blog dus, ofja, waarschijnlijk zijn jullie vooral geïnteresseerd in de foto’s, maar die zet ik er zo nog op hoor!

Goed, twee weken geleden kwamen Pieter en Teun hier aan op het vliegveld. Omdat ze een klein beetje vertraging hadden zat ik een boek te lezen en toen stonden ze echt opeens voor m’n neus, haha :D! Die dag meteen Melbourne verkend, het MCG stadion bezocht en in het hoogste gebouw van Melbourne geweest, Skydeck! De tweede dag ook Melbourne verkend en de derde dag op zoek naar een camper: 3000 campers hier, maar 0 beschikbaar. Dus toen maar een auto gehuurd, en aangereden tegen de avond richting de Great Ocean Road…

Natuurlijk wilden we die dag nog even snel een mooi strandje zien, dus bij Torquay gestopt en daar over een gravelroad naar een strand gereden: Naaktstrand, haha :) Wel verlaten hoor… Toen hebben we een camping gezocht en daar geslapen in een cabin. Lekkere KangaBanga’s gebarbecued en ’s avonds op het strand nog een paar biertjes gedronken…

De volgende dag zijn we weer vroeg op pad gegaan, en weer een heel stuk van Great Ocean Road gereden. Er is echt zoveel te zien, om de paar honderd meter is wel een uitzichtpunt of een ander mooi strand, echt super! Lorne, Anglesea en Cape Otway, echt supergaaf! In het Otway National Park ‘eventjes’ wat koala’s gespot en een hele ‘bunch’ kangoeroes :p! Super! De koala’s zaten echt gewoon boven de weg :)… Nu een probleem: waar zullen we slapen vannacht, verder rijden dus! We hebben heel het regenwoud rondgereden, gravelpaden, alles, totdat we uiteindelijk een campingpark vonden, en ja hoor: cabins! Gelukkig eentje vrij ook, dus heerlijk geslapen daar, na een Mexicaanse avond met Doritos en Corona!

De volgende dag regende het, natuurlijk, we zaten in een regenwoud. Eerst naar de Treetop walk, een wandeling met een brug op hoogte van de boomtoppen, met bomen van 5 tot 6 meter dik! Daarna nog een wandeling gedaan naar de Triplet falls, supermooi! Toen naar de twelve apostles, met 12 graden en regen, brrr…. maar nog steeds prachtig! Die avond gestrand in Warrnambool alias Wa ‘ne boel… die avond na de Irish pub en de locale club :p! Haha :D

Zondags teruggereden naar Melbourne en de auto weer heelhuids ingelverd, echt een supergave roadtrip gemaakt! Toch iets van 1000 km’s gereden ofzo!

Maandag hebben we Melbourne weer bezocht, er blijft vanalles te zien, in het park geweest, Shrine of Remembrance, lekker gegeten etcetera…

Op dinsdag werden we om 4 uur ’s ochtends opgehaald door de taxi, om naar het vliegveld te gaan en naar Alice Springs te vliegen. Daar kwamen we rond 9 uur ’s ochtends aan en ja hoor, normaal regent het daar 1 of 2 keer per jaar (hoewel ze dit jaar al 10 regendagen gehad hadden) en je raadt het al, het goot daar :p! Daar een hoedje gekocht, want midden in de desert moet je je beschermen tegen de zon, en Teun en Pieter nog wat souvenirs! Het dorp wordt voornamelijk bewoond door Aboriginals, ook heel apart om te zien…

Toen begon weer een avontuur de volgende ochtend, om 6 uur werden we opgehaald door Mark, onze reisgids voor de komende dagen! Met een groep van 20 mensen (meeste allemaal tussen 20 - 35 jaar) op weg naar King’s Canyon, de eerste bestemming… maar dat was 500 km rijden…. iets te zien? Desert betekent: 1 weg, 130 km/uur, enorme trucks (met 3 enorme aanhangers!), zand, struiken en lage bomen… en heel af en toe een tankstation. Toen zagen we King’s Canyon: this is fucking awesome!!! Vooral de Garden of Eden…. wow… zwemmen tussen de rotsen, parkieten en papegaaien…. paradijs?? Daar nog 3,5 uur gewandeld, echt supergaaf! Toen weer op weg… hout verzamelen, rare beesten zien onderweg, biertje halen bij een tankstation en toen werd het donker… en dan bedoel ik DONKER! :) Opeens sloeg Mark een zandweg in, MUSE op keihard, en gas geven!!! WOWWW…. we gingen naar onze kampeerplaats, ofja een stuk zand midden in de desert… Daar een kampvuur gemaakt, eten op gekookt en toen in onze swag… slapen in de open lucht onder de sterren!!! Supervet!

De volgende ochtend vroeg op weg, naar Kata Ttjuta, wat is dat moooooi!!! Zie de foto’s zou ik zeggen, m’n verhaal wordt al zo lang nu… De gids vertelde verhalen (fairytales) over hoe de Aboriginals vertellen hoe Uluru, Kata Tjuta en Mount Connor gevormd zijn, maakte natuurlijke 5 kleuren verf en we zagen weer een hoop hagedissen enzo… awesome (our guide kept saying that :D)

’s Avonds zagen we dan eindelijk ULURU! De rotsschilderingen bekeken en een waterbron, het cultureel centrum van de Aboriginals bezocht (de geschiedenis en cultuur is echt indrukwekkend…, de rots hebben we daarom ook niet beklommen), en toen de zonsondergang bekeken… en de volgende ochtend om half 5 de zonsopkomst… Wat een sterrenhemel… echt 10 keer zoveel sterren dan als je normaal ziet… :p! Daarna nog om de rots heen gelopen en toen op weg terug: een paar groepsleden (de groep was echt superleuk trouwens!) afgedropt @the airport… Toen nog kameel gereden (of dromedaris)…haha, en heel toevallig (echt waar) kwam daarna het nummer ‘Men at Work’ in de bus haha :D

’s Avonds met de groep uit eten en wat drinken, gezellig! En de volgende ochtend teruggevlogen naar Melbourne, nog even lekker uitrusten, en een biertje drinken in de stad… er was nog één of ander Spaans festival aan de gang, en nog even een cafeetje bezocht…

Volgens mij ben ik nog steeds een hele hoop vergeten (zoals een fles Bundaberg enzo) maar Pieter en Teun kunnen jullie ook vast nog veel meer vertellen! Het waren 2 hele gave weken! Ik zal snel de foto’s showen, so u can see what I’m talkin’ about ;) Cheers mates! En back to normal life now!

1. Stage lopen kan erg vermoeiend zijn zie ik.
    Wat een leuke tijd heb je daar...vooral zo doorgaan zal ik maar zeggen.

2. Heeej David,

Super leuk zeg! Net gewerkt, dus ook het een en ander van teun gehoord. Rian is weer blij dat ze haar jongens weer thuis heeft zitten ;P maar al jullie verhalen zijn te vet! Gisteren heb ik met een heel stel in het bubbelbad gezeten en Finn was er ook bij, die is ook de afgelopen maanden in Aussi geweest, en hij was super bruin! ben jij dat ook ;p? Ik ga nu je foto's bekijken ;P