zaterdag 6 november 2010

Horsepowerrrr!!!

'Life is good' in Melbourne, dat kan ik na alweer meer dan 2 maanden wel zeggen! Om nog een cliché te gebruiken, ‘Time flies’, wat waar is! Even een korte blog nu, over deze voorbijgevlogen weken. Overmorgen staan Pieter en Teun hier namelijk al op de stoep, dus de komende twee weken wordt het vakantie voor mij!

Het is hier druk geweest de laatste tijd, de stage opdracht, feestjes, uitgaan, paardenrace, nieuwe huisgenootjes en Belgisch bier…

Op 2 november was heel Victoria vrij: Paardenrace! Dat betekent, rondhangen met vrienden, bbq, drinken en natuurlijk wedden op de race. Wij hadden met vrienden van de universiteit een bbq in een groot park. Het probleem was dat het een beetje regende, dus het hout wilde niet zo goed branden, maar uiteindelijk hadden we veel rook en toen ook vuur (klinkt logisch :) én een lekkere bbq. Toen naar de TAB (wedkantoor) gegaan, en daar ingezet op de race: resultaat: 40 dollar winst! Pure kennis natuurlijk, haha!! Daarna naar de stad, iedereen was daar in pak of in jurkjes en overal hoeden enzo… mooi gezicht! Wij crushten @the Belgium Beer Café, met uiteraard: Hoegaarden!

Goed, sinds de week daarvoor heb ik twee nieuwe huisgenootjes, een jongen en meisje uit Western Australia, ook hele aardige mensen! Wat betreft huisgenoten heb ik wel geluk volgens mij, allemaal sociaal, netjes en soms wordt er nog gekookt ook! En m’n huur is omlaag gegaan nu omdat we meer mensen in huis hebben, dus wat wil je nog meer?!

Vorige week hadden we hier nog een verjaardag van Caitlin, m’n huisgenootje. Dus dat was ook nog een gezellig feestje, we hadden cupcakes gebakken en het huis versierd, and we ended up drinking in the cocktail bar, goed avondje dus! Afgelopen vrijdag ook weer met z’n 8’en van uni uit eten geweest en met een paar vrienden weer Belgisch bier gedronken, haha, misschien moet ik toch meer Australische dingen proberen realiseer ik me nu ik dit schrijf :p! Anyway, Belgisch bier is gewoon goed natuurlijk :D

Verders een hoop studie de afgelopen weken, zeker omdat ik voordat Pieter en Teun komen nog een hoop gedaan wilde hebben, morgen nog even een drukke dag en dan ben ik al een heel eind! We gaan de komende weken een heleboel doen, Melbourne laten zien, Great Ocean Road, Grampians, Uluru, King’s Canyon…. naja, jullie zullen de verhalen nog wel lezen en ik zal de foto’s zeker laten zien!

Voor nu houd ik het even hierbij; een korte blog dus. Hopelijk gaat het jullie allemaal goed, het beste en heel veel groetjes!!

Cheers mates!

3 opmerkingen:

  1. Hey broer! Goed geschreven leuk verhaal! Nu lekker vakantie houden jij! Probeer maar even te vertellen hoe dat voelt (een vakantie binnen een vakantie). Hier in eersel is ook alles prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi David,ondertussen heb ik je reisverhaal gelezen. Geweldig!! Wat een ervaringen doe jij op. Ik wens je nog mooie weken toe ook straks samen met Lieke.

    Groetjes van Annette en natuurlijk ook van Gijsbert,Rens en Thomas.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor alle reacties iedereen!!! Erg leuk om te lezen allemaal!! Hopelijk gaat het jullie goed allemaal! Cheers mates

    BeantwoordenVerwijderen