zaterdag 11 september 2010

Adventure.... and more!


Tijd voor weer een update!!

De week vloog weer voorbij! Voordat ik het vergeet zal ik eerst nog even terugkomen op het verhaal van vorige week woensdag, zoals beloofd in m’n vorige blog. Nou, wat was nu het geval? Lieke komt met de kerst deze kant op en daarna gaan we in Sydney nieuwjaar vieren… Ik had echter niet dezelfde tickets (op dezelfde dagen), dus moest ik naar het vliegveld hier in Melbourne om alles om te boeken, want dat was telefonisch niet mogelijk, omdat ik ook een plaats in m’n vluchtschema moest wijzigen. Afin, ik moest dus naar dat vliegveld. Op internet gekeken hoe ik daar moest komen: er waren 2 opties: of met de skybus rechtstreeks naar het vliegveld en terug (voor 20 euro), of eerst met de tram en dan met een bus, wat iets langzamer was maar wel maar 5 euro kostte. Naja, omdat ik een echte Nederlander ben koos ik uiteraard voor het laatste en dat heb ik geweten :p! Na de tramreis van zo’n 50 minuten moest ik op een bus wachten… dus ik wachten… en wachten… komt er geen bus opdagen, blijkt out of service te zijn die dag :S… Wat nu? Ik was al ruim 1,5 uur onderweg en had geen zin om terug te gaan naar het centrum om alsnog de skybus te pakken.. Toen kwam er een soort buurtbusje aanrijden, en ik die man gevraagd hoe ik zo snel mogelijk op het vliegveld kon komen. Deze beste man zei: ‘Get in, I’ll take you to the next roundabout and from there it’s just 5 kms. The only way to go to the airport is by taxi or you’ll have to walk’… Naja, ik ingestapt, en daarna maar lopen, 5 km was wel te lopen… Helaas waren het er geen 5… en helaas regende het al heel de dag… Naja, ik bleef maar stug doorlopen, het was immers voor een goed doel… De weg werd echter steeds breder, voetpad hield op en nog steeds geen vliegveld in zicht. Toch maar doorlopen langs de kant van de weg terwijl mega vrachtwagens voorbij raasden en na bijna een uur zag ik dan een groot, nee giga enorm niet normaal GROOOOOOT parkeerterrein, hier was het vliegveld! Alleen aan dat parkeerterrein kwam geen eind… Toen zag ik opeens een bus stoppen, du s ik rennen en nietsvermoedend instappen… zit die bus helemaal vol met piloten in pak… OOOPS :D! Haha, ik vriendelijk vragen aan de driver of hij naar de terminals ging en hij zei ‘Get in mate’! Haha, nu was ik er snel en kon ik mijn tickets gaan wijzigen… gelukkig was het kantoor van de maatschappij open :D (dat stond namelijk nergens op internet en telefonisch ook niet bereikbaar :P) Naja, goed… na anderhalf uur was dat allemaal geregeld. Toen terug…. toch maar de skybus!

Haha, na dit avontuur zal de rest van het verhaal wel wat minder spannend zijn. Wat heb ik deze week nog uitgevoerd? Nou, van maandag tot en met vrijdag hard gewerkt aan mijn stage, ben bezig met een literatuuronderzoek naar de microstructuur en mechanische eigenschappen van natuurlijke materialen zoals bamboo e.d. Dit is veel lezen en typen dus nog een beetje saai, maar het is wel nodig voor het vervolg van mijn onderzoek hier, dus hoop dat in de loop van komende week af te krijgen! Verder weer een hoop nieuwe mensen leren kennen, een presentatie al gegeven op de uni, naar een trivia night geweest in de pub (soort quizavond, is hier populair), aangevallen door vogels (zijn echt super lomp hier, van die grote papegaaien) en gisteren even naar de stad geweest met de vriend van één van mijn huisgenootjes… De week vliegt dus weer voorbij! Zoals je ziet ga ik er nu even snel doorheen, wil namelijk even een stuk gaan fietsen en weer een stukje Melbourne gaan verkennen! Alles goed hier, en hopelijk ook in Holland! Zal ook weer eens een paar foto’s binnenkort! Tot snel!

Cheers buddies!


ps. Oh ja, volgens mij heb ik nu in kunnen stellen dat iedereen kan antwoorden op mijn blog, dus je hoeft geen abonnee ofzo te zijn... hoop dat dat werkt :D

4 opmerkingen:

  1. Ha David, het werkt!
    Je hebt al weer veel meegemaakt de afgelopen week. Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je weer wat mensen hebr leren kennen. Ik ben trots op je! We spreken elkaar wel weer binnenkort.
    Veel groetjes van iedereen weer! xx mam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heey pilootje!
    Goed om weer te lezen dat het goed gaat daar;). Succes met je literatuuronderzoek nog en feest ze!:D

    groetjes Roy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hello David,

    We volgen je goed leesbare verhalen en foto's; pas je wel op voor de reuzenkangoeroe.
    Mocht je het didgeridoo-spelen onder de knie krijgen, dan nemen wij dat graag van je over als je weer in Eersel bent.
    Maar eerst veel leerzaam plezier toegewenst.
    Houdoe, Carin, Bart, Nannie, Wim Maas

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo David,

    Martijn wil weten of het Australisch bier te zuipen is. Fijn om weer van je avonturen op de hoogte te zijn. Volgende keer kun je beter bij stewardessen instappen, wel zo leuk. Het ga je weer goed voor de komende week, veel lieve groeten van alle Castelijnsjes.

    BeantwoordenVerwijderen