zondag 5 september 2010

Where you gonna sleep tonight… this is the life…


Nee, na de titel zul je denken wat?!!? Nee hoor, geen spannende verhalen - just the song on the radio while writing this story… En natuurlijk wel een beetje van toepassing op de afgelopen week. Pfff, wat een avonturen weer de afgelopen dagen! Het was natuurlijk de week om proberen woonruimte te vinden en te integreren, voorzover dat lukt in een paar dagen!

Afgelopen maandag dus voor het eerst op de universiteit geweest (zie ook paar foto’s op picasa) en daar een rondleiding gehad. Nieuwe mensen, nieuwe omgeving en een (hele) lange reis vanaf m’n hostel - zo’n 1,5 tot 2 uur! In de middag ook al meteen een meeting gehad met 6 mensen waarin ze aan mij de opdracht voorlegden. Ik kreeg een tijdelijke computer (morgen krijg ik als het goed is mijn eigen bureau en computer!) en werd tussen andere (vooral wel oudere) studenten geplaatst. Iedereen was daar erg aardig en behulpzaam, vooral toen ze doorkregen dat ik eerst mijn woonruimte wilde gaan regelen deze week sprong iedereen bij en zo kwam ik bij de goede websites uit. Dus profiel aanmaken, telefoon gekocht met Australische sim-kaart, internet op mijn hostel gekocht, premium lidmaatschap gekocht van de websites… Goed, er ging dus wat tijd en moeite inzitten. Dan reageren op advertenties, door middel van mailen en vooral bellen. Dit leverde uiteindelijk 8 adressen op waarbij ik mocht komen kijken. Dus woensdag, donderdag en vrijdag heel Noord-Melbourne afgereisd op zoek naar de kamers en de kamers bekeken / kijkavonden (interviews) gehad… Wel spannend allemaal, maar het ging eigenlijk best goed, ik was op bijna alle adressen wel welkom gelukkig! Ik had na donderdagavond na kamer 5 echt zoiets van: “dit is het!” Ik ging de volgende dag nog naar kamer nummer 6 kijken, maar had zoiets van: “dat wordt niet meer beter!”… Dus - Lieke ;) - maar gebeld naar de bewoonster van huisje 5 en die zei dat ik als ik wilde morgen (dus afgelopen zaterdag) al kon verhuizen! Dus de andere bezoekjes afgebeld, ik heb een kamer!!!
Oh ja, tussendoor ben ik elke dag wel gewoon nog op de universiteit geweest, heb alvast een beetje kennis gemaakt met een computerprogramma dat ik moet gaan gebruiken en wat papers opgezocht die ik nog wel moet lezen… En verder… oh ja, nog een mooi verhaal van afgelopen woensdag... maar dat bewaar ik nog even voor de volgende keer, anders haken jullie af denk ik na al dit gezever… ben zelf ook nogal op van afgelopen week, haha :D
Naja, ik heb het in ieder geval erg naar mijn zin Down Under! En heel erg blij dat ik een kamer heb gevonden met aardige huisgenootjes (ook student). Voelt wel opgelucht! Nu kan de stage echt gaan beginnen! Morgen op mijn nieuwe fiets naar de universiteit, hopelijk overleef ik dat ook weer, een helm zal hier wel niet voor niets verplicht zijn, haha… I know where to sleep tonight!

Cheers buddies!

3 opmerkingen:

  1. Hej david!
    Deze blog had ik nog niet gelezen! Maar ik vind het totaal geen gezever hoor! hahah.
    Zat je nou eigenlijk met allemaal meisjes in dat huis?? hihihi.
    Hopelijk spreek ik je snel weer!
    xx hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey David,

    drukke week achter de rug, al die veranderingen maar goed om te lezen dat je inmiddels 'vaste' woonruimte hebt gevonden.
    Uiteraard zijn we zeer benieuwd naar de 'cliffhanger' in het verhaal....

    Ook leuke foto's geplaatst.

    Groeten uit het zonnige Nederland.

    Ingrid en Michèle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi David,
    Ook maar weer een keer hier een reactie plaatsen.... Het was een mooi verhaal, leuk om te lezen. Je wordt al een echte 'aussy'. Ik ben trots op je!
    x mam

    BeantwoordenVerwijderen